Naše budoucnost je v minulosti!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Naše budoucnost je v minulosti!

Get away from your computer!!! Work on your car!!! Your OLD CAR needs you!!!
 
PříjemPříjem  Latest imagesLatest images  RegistraceRegistrace  Přihlášení  

 

 BMW E3- zapomenutá legenda

Goto down 
AutorZpráva
jiri.truc

jiri.truc


Počet příspěvků : 485
Věk : 36
Bydliště : Křenovice

BMW E3- zapomenutá legenda Empty
PříspěvekPředmět: BMW E3- zapomenutá legenda   BMW E3- zapomenutá legenda Empty02.12.10 22:09

BMW E3 je řada šestiválcového luxusního vozu vyrobeného mnichovskou automobilkou. Byl vyráběn v letech 1968-1977. Byl představen jako odpověď na Mercedes-Benz, který ovládal třídu luxusních automobilů. Sedany nesou název E3, zatímco kupé E9. Modely dostaly jména označující jejich velikostí motorů, a přípony uváděl rozvor (L=long, s dlouhým rozvorem) a vstřikování paliva (i= injection). Standardní verze byla bez přízviska a posléze obdržela písmeno S. Kupé dostaly označení CS. Od roku 1969 se vyvážel i do USA. Sedan byl pro americké zákazníky vybaven koženým interiérem, elektrickým ovládáním oken, elektrickým střešním oknem a další nadstandardní výbavou. Verze 2500 byla více spartánská. Pro rok 1971 chtěl Max Hoffman, dovozce BMW pro USA, aby BMW AG pro místní trh vyráběl karoserii 2500 s motorem 2800. Výrobce vyhověl. Modely pro USA měly nižší hmotnost karoserie a silnější motor. Tato nová konfigurace E3 byla nazývána Bavaria. Tento model je obecně považován za předka moderních BMW s vysokými výkony, které mají vynikající zrychlení, dobrou spotřebou paliva, dostatek prostoru pro čtyři cestující a velký zavazadlový prostor. Většina z nich byly prodávána se čtyř-rychlostní manuální převodovkou. Na přání byla v nabídce automatická třírychlostní převodovka. E3 má dobře navržené nezávislé zavěšení kol vpředu i vzadu, spolu se čtyřmi kotoučovými brzdami. BMW E3 byl na svoji dobu velice dobrý automobil, avšak přišel ve špatné době, když se Evropa potácela v krizi. V roce 1972 přišla na trh E3 s novým motorem M30 o objemu 3 lity a vstřikováním paliva, které nahradilo dvojité karburátory Zenith. Modely Bavaria zůstaly bez úprav. Nejsilnější motor byl 3.3 litru vyráběný od roku 1974. Během produkce vzniky i upravené modely Alpina B2-S a B3-S s třemi karburátory Solex. Dnes je E3 téměř zapomenutým a nedoceněným automobilem, přestože bylo vyrobeno na 170 tisíc kusů. V roce 1977 byla ukončena výroba a nahrazena prvním modelem řady 7 nazývaným E23.

Technické parametry:

2500 (2478 ccm, 150 PS/215 Nm)
2800 (2769 ccm, 170 PS/240 Nm)
3.0S (2966 ccm, 180 PS/260 Nm, dvojité karburátory Zenith 35/40 INAT)
3.0Si a 3.0Li (2966 ccm, 200/277 Nm, Bosch D-Jetronic, nebo 195 PS, L-Jetronic od roku 1975)
3.3Li (3288 ccm, 200 PS/290Nm, 208 km/h)


?????? At site
?????? At site
?????? At site
?????? At site
?????? At site
?????? At site
?????? At site
Návrat nahoru Goto down
 
BMW E3- zapomenutá legenda
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Naše budoucnost je v minulosti! :: Veteráni :: Veteráni-
Přejdi na: